Mapa

RUTA Massís de l'Albera
Començarem la ruta per la Serra de l'Albera a Garriguella, seu del Centre de Reproducció de Tortugues de l'Albera. Enfilarem tot seguit cap a Vilamaniscle passant de llarg el trencant cap a la Costa de l'Albera. Un km i mig després del poble, a la dreta del camí hi trobem el Menhir del Mas Roquer i encara 1,5 km més endavant, a la cruïlla amb la carretera de Rabós, el Dolmen de Coma Felis. Seguint per la mateixa carretera local, entrem a la Vall de Sant Quirze, amb final al Monestir de Sant Quirze de Colera. Tota la vall és Reserva Natural, i el Monestir ja es troba dins el Paratge Natural.
Agafant altre cop el cotxe, baixarem direcció Rabós d'Empordà i seguirem cap a Espolla, on hi ha el Centre d'Informació del Paratge Natural. Més o menys a 1 km d'Espolla, hi ha un trencant a la dreta de la carretera, a uns 300 m. es troba el Dolmen de la Cabana Arqueta. Seguirem cap a Sant Climent Sescebes i Capmany, on passarem pel trencant que porta als Estanys de La Jonquera amb els seus Dólmens i Menhirs. A Capmany ens aturarem una estona per a visitar la Pedra dels Sacrificis. Després agafarem la N-II en direcció a La Jonquera, i al cap de 3,5 km trobarem la desviació a l'esquerra cap a Agullana. A uns 500 m a l'esquerra del camí hi ha el Menhir dels Palaus. Després tornarem cap a l'N-II i la travessarem per anar cap a Cantallops. Localitat que travessarem per anar pel Coll de Madas (Dolmen del Coll de Madas) fins al Castell de Requesens, al sud del Puig Neulós. Aquí acabarem la ruta, altre cop dins els límits del Paratge Natural.